Feestvoorbereidingen




Nog enkele uren en tien meisjes zullen komen smullen van de verjaardagstaart.
Een ganse avond werk om barbie aan te kleden met marsepein.
Ondanks haar "ideale" maten, waren haar benen nog te lang voor mijn tulbandcake.
Haar rok hangt nu iets lager, maar daar zal geen enkele vijfjarige over vallen, denk ik!
De marsepein heb ik gekleurd met gele voedingskleurstof. Op vraag van de meisjes werd het een gele jurk.
Het glazuur maak ik daar één eiwit op te kloppen met bloemsuiker.
Ik voeg voedingskleurstof toe en giet alles uit over de taart.
In de koelkast zetten en dan wordt het glazuur hard.
Voor de meisjes die langskomen heb ik nog een cadeautje geknutseld.
Ze mogen elk een bloemenelastiekje kiezen.
Het patroon van de bloem vond ik hier.
Ik naaide de vilten bloemen vast aan een elastiek en liet Mona en Barbie eens testen.



Nu ga ik het huis decoreren.
Tot straks!

Reacties

  1. Lol, die eerste foto. 't Is precies of die snoodaard een aanval gaat maken op de prachtige taart van uw meiskes.
    Veel plezier vandaag. En proficiat aan Emma en Mona!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie taart en prachtige bloempjes!!!
    Ik wens jullie een supergezellige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met de meisjes!! Een leuke dag toegewenst en wat een gave taart!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooo, fantastisch idee, die moet ik onthouden, Ons Mies is nog compleet in de Barbiefase!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijna zonde om zo'n leuke taart op te eten :-) Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super!Wat een kunstwerk,Griet!En hoera voor Emma en Mona!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is echt een pronktaart en zo'n leuke bloemetjesrekkertjes! Die moet ik ook eens proberen (tenminste, als de dochter een beetje meer haar heeft!).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hip hip hoera voor de jarigen! die bloemrekkertjes zijn mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hiep hiep voor Mona en Emma!
    Zoveel meisjes tegelijk in één huis.. ik zou er stiepelzot van worden, maar als je er al twee aankan, wat zijn er dan tien meer hè?
    Succes ! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De taart, de bloemekes, het feest, allemaal om ter tofst!!
    Ze willen snel weer verjaren zekers?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze spelen het jaar door van jarig zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. waw, die taart is een kunstwerk! En de elastiekjes, zo leuk! De meisjes zullen in de wolken geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd!
    Prachtig. En die bloemen. Wauw

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ten eerste nog gefeliciteerd.

    Erg leuk die bloemetjes. Ik heb het patroontje vandaag ook uitgeprint. Ga het snel eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!