Pastellerige kerst

We hebben een grote boom in huis vol kitscherige versiering. 
Dat mag hier eens in het jaar. 
Dan knijpen we een esthetisch oogje toe en doen we gek.
De kinderen genieten er van.
En ik ook, meezingend met mijn o zo foute playlist kerstliedjes.
Die draaien we slechts één keer per jaar bij het opzetten van de boom.
Tradities zijn er om te houden. 
:-)


Dit jaar kreeg ik echter dit beeld niet uit mijn hoofd.
Ik heb de mallen liggen om ook zo'n kristallen te knutselen,
maar soms, dan ga ik voor de gemakkelijke oplossing.

Ik kocht wat schattige kerstballetjes, 
knoopte touwtjes en gebruikte wat ordinaire tape.

Wij hebben niet zo'n lichtkoepel, maar wel een handig wandrekje.

De kleine boompjes kocht ik per twee.
(kleine afwijking van mij, op de band in de supermarkt komt bijna alles in dubbel, 
ook mijn kinderen kwamen meteen per twee)



De boompjes zitten in een plastiek zakje om het water tegen te houden en ik maakte stoffen hoesjes voor de potten. Het web staat vol van de handleidingen om zulke mandjes te maken.

De stof met ruitjes vond ik bij bambiblauw.

Het boek met de gele rug is dat van Zilverblauw, Anki.
Ik gebruik het nu vaak om mijn foto's in deze donkere dagen toch mooi fris te krijgen.
Ik kan daar zo blij van worden als de tips ook echt werken.


Reacties

  1. Shoot bracht de Sint mij ook, en hoewel ik in de laatste-lesweek-drukte weinig tijd voor fotografische uitspattingen had, werd ik wel helemaal blij van dat ene testje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n mooi beeld van die kerstballen aan touwtjes! Het doet me een beetje aan Pasen denken maar door de kerstballen is het wel helemaal Kerstmis. Origineel! Zelfs mooier dan de kristalvormen, vind ik persoonlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat boek wil ik ook! Al lang! Maar tot nu raakte het nooit tot bij mij!
    Leuke kerstbomen trouwens! Hier was er tot nu toe amper tijd voor kerstversiering, daar moet ik snel verandering in brengen want ik ben helemaal fan van lichtjes, kerstballen en kerstbomen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toffe site,hé die van Anki en haar boek dat zal van het zelfde zijn.Tot nu toe nog niet in huis gehaald maar als ik al die leuke ideeën zie kriebelt het wel om het te gaan kopen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie kerstversiering groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alles per twee ... Smile ;-)
    En ja, jouw foto's en interieur is zo licht!
    De tip met de kerstballen moet ik onthouden voor volgend jaar, als hopelijk onze werken in huis gebeurd zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooie kerstsfeer! Dat boek over fotografie staat op mijn kerst-verlanglijstje, hopelijk ligt het eronder :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke kerstsfeer! Het boek over fotografie staat op mijn kerstverlanglijstje! Hopelijk ligt het er effectief onder :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi, veel roze met gele boeken onder de boom zo te horen. En An, dat statief is nu echt onmisbaar, hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat beeld, om die reden kocht ik vorig jaar de kristalmal. Bij ons hangen nu kristallen te bungelen onder de trap. Ik kan daar zo blij van worden. Je plaatje klopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zo mooi!! en idd, ik ben ook helemaal gek op alles van zilverblauw, ik aapte net haar kerstpiek DIY na, en het Shoot! boek heb ik ook verslonden. Ik ben er druk mee aan het oefenen sinds kort, de ene keer al met meer succes dan de andere, maar het is tenminste het enige en eerse boek ooit waarbij ik tenminste echt iets begreep van wat ik nu moest doen, en waarbij ik er echt aan durf beginnen :-) Ik overweeg om op mijn nieuwe blogje (http://lilliepawillie.wordpress.com) die shoot challenge te doen, maar dan met een wekelijkse post erover of zo. Maar voorlopig geen tijd vermoed ik... Zag je die 'shoot challenge al op haar site/blog? Vermoedelijk wel natuurlijk :-)
    In elk geval weet jij toch ook heel erg van wanten met je fototoestel en styling, ik ben enorm fan van jouw stijl!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Barbara, wat een heerlijk enthousiaste reactie!
    Ik zet jouw blog in mijn lijst!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dankjewel zeg, dat maakt me echt héél blij!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!